onsdag 12 augusti 2009

Jag vill inte ha asperger!



Jag vill bli NT (neurotypisk=icke autistisk) för jag är trött på att må dåligt hela tiden. Jag vill alltså även bli av med min depression och psykosbitarna. AST och ADHD hindrar mig att skaffa jobb som fungerar, hindrar mig att skaffa barn som jag skulle klara ta hand om på ett bra sätt och hindrar mig i relationer, vänner och pv/fv. Jag mår dåligt ofta, har aktivitetsersättning (vilket jag är tacksam för) och har noll koll på vad jag vill bli "när jag blir stor", min dröm om polis, läkare, psykolog, lärare och journalist har gått i stöpet och jag måste ha intellektuella utmaningar för att må bra, hur skall jag göra? Jag köpte boken "All cats have asperger syndrome" igår, rätt söt.

Kanske går mitt NT-wannabe över när jag mår bättre, vem vet, jag ville ju inte bli "botad" förut...

2 kommentarer:

  1. Känner så väl igen detta! Känner ofta precis så där. Vill kunna ha en relation, barn, vill få körkort, jobb, mer energi... Det är så lätt att känna sig misslyckad, och det gör ju i sin tur att man mår dåligt och blir deprimerad. :-(
    Jag har också läst boken på bilden, gillar den verkligen!
    /Heliora

    SvaraRadera
  2. Jag har nyligen fått diagnos själv och känner mig också lite kluven om hur framtiden ser ut. Men hur tänker du då du säger att asperger hindrar dig från att skaffa barn,man kan väl ha barn trots as

    SvaraRadera