söndag 26 juli 2009

Psykotiskt tillstånd


Var i kyrkan idag och träffade en trevlig präst, väldigt intensiv glad blick, samma som predikningen "låt ditt ansikte lysa över och, vänd ditt ansikte till oss" om Jesus och att le mot andra. Han frågade om jag vill hjälpa till där som ideell, kanske i cafeterian, jag vet inte, jag sa ja, att jag inte ser något hinder för det, men jag vet inte... allting jag provat hittills har ju gått åt skogen; skall jag göra bort mig igen?

Tyskan gick åt skogen, jag blev deprimerad, sedan blev jag arbetslös före utredningen, så fick jag mina diagnoser Aspergers syndrom och ADHD, sedan har jag haft mera depression, varit ett par svängar inom psyket och haft ett psykotiskt tillstånd, vad nu det betyder? Har jag varit psykotisk? De sa i lumpen att jag hade en reaktiv psykos, det sa mig ingenting, nu vet jag vad det är, men kanske är det "bara" en aspergerpsykos, något som kommer av en för stressande situation. Ungefär som reaktiva psykoser då altså. Så vad skillnaden är, om någon, det har jag inte så bra grepp om. Att ha hallucinationer i ett år är iallafall ingen reaktiv psykos åtminstone, det är de för långa för. Psykotiskt tillstånd. "Du är i ett psykotiskt tillstånd just nu, tack och hej, vi syns om två månader". Det kunde säkert vara värre, jag är tydligen inte schizofren iallafall, tur är väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar